› Jong Keukengeweld: Culinair Vlaanderen stuurt zonen en dochters uit54 jonge topchefs gaan Vlaanderen in binnen- en buitenland promoten als culinaire topbestemming. Als ‘Jong Keukengeweld’ gaan ze de hele wereld laten weten dat je in Vlaanderen kan genieten aan elke tafel en elke toog. “Deze jonge talenten zijn de beste ambassadeurs van onze rijke tafelcultuur”, zegt Vlaams minister van Toerisme Ben Weyts. Vlaanderen is een culinaire topbestemming. Nergens anders vind je op zo een beperkte oppervlakte zoveel sterren. Nergens anders is de kloof tussen toprestaurants en ‘gewone’ restaurants zo klein. Toch is Vlaanderen internationaal nog niet ‘top of mind’ als het over lekker eten en drinken gaat. Toerisme Vlaanderen, Horeca Vlaanderen, de provinciale toeristische diensten en de steden bundelen daarom al voor de 8ste maal de krachten voor de imagocampagne ‘Jong Keukengeweld’.54 jonge topchefs zijn door een vakjury geselecteerd om Vlaanderen te vertegenwoordigen op gastronomisch gebied. Toerisme Vlaanderen zal hen meenemen op buitenlandse missies of buitenlandse journalisten en andere reisprofessionals de weg wijzen naar hun restaurant. “We werken onze tafelcultuur internationaal in de kijker”, zegt Weyts. “Zo kunnen we meer toeristen verleiden tot een bezoekje aan Vlaanderen. Net als liefde gaat reislust door de maag: voor 40% van alle toeristen is de eetcultuur een belangrijke factor bij het reizen”. Jong Keukengeweld heeft ook een opvallend binnenlands luik. Jonge Vlamingen krijgen de kans om voor een zacht prijsje te genieten van een driegangenmenu van topkwaliteit. Deze jongerenactie kent al jaren een groeiend succes. Vorig jaar gingen meer dan 20 000 jongeren voor een spotprijs (45 tot 55 euro voor een 3-gangenmenu) dineren bij een Jong Keukengeweld-chef. Ook de chefs zelf zijn enthousiast over de actie. Net als vorig jaar komen er opnieuw 2 campagneperiodes van telkens 4 weken, een eerste periode al in oktober. Topchef Gert De Mangeleer en sommelier Joachim Boudens zijn peters van de campagne. Gert is trouwens zélf ex-Jong Keukengeweld. Tijdens de lancering ontvingen de deelnemers ‘eetbare grond’: een lekkernij ontwikkeld door het smakenbedrijf Foodpairing (Brugge) en Ter Groene Poorte. De nieuwe selectie van Jong Keukengeweld-chefs vind je via www.jongkeukengeweld.be.
› Gepubliceerd zondag 18 september 2016 om 20:23 uur door Robrecht Van Goolen
› Meer berichten uit Evenement |
|
Sterrennieuws © 2008 - 2025 Overnemen van foto's of (gedeelten uit) teksten zonder de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Sterrennieuws is strafbaar. Contacteer ons voor verdere informatie. Bent u van mening dat u de rechten bezit op materiaal dat gebruikt is op deze website, contacteer ons dan. |
Startpagina Nieuwsoverzicht Foto's Over Sterrennieuws Contacteer ons |
RSS Nieuws Flickr |