Sterrennieuws
Televisie | Vlaanderen

› Nieuwe televisiezender Spike gaat van start

Vanaf morgen gaat de nieuwe televisiezender Spike van start in België en Nederland. Viacom International Media Networks (VIMN) voegt dit nieuwe entertainmentmerk toe aan haar bestaande portfolio. Spike staat voor entertainment met een randje voor volwassenen. De zender brengt originele programma’s in diverse genres zoals actieseries, reality-tv en topsport zoals MMA fighting.

Spike is dagelijks te bekijken van 21.00 uur tot en met 2.30 uur ʼs nachts op het kanaal van Nickelodeon.

Spike is na Comedy Central, MTV en Nickelodeon het vierde wereldwijde Viacom merk dat in de Benelux gelanceerd zal worden.

Wie houdt van actie zit goed bij de toonaangevende reality show Bellator MMA waarin ʼs werelds beste vechters het tegen elkaar opnemen in de ring. Met op 20 november het gevecht met Nederlander Melvin K.
Iedere dag om 23u00, op maandag t/m zaterdag een Bellator special om 22u15.

In het veelbesproken Catch a Contractor, gaan de host, Adam Corolla, en zijn team op zoek naar gerechtigheid voor families die gedupeerd zijn door louche aannemers.
Iedere maandag t/m vrijdag om 21u30

Deze sterrenkaraokeshow heb je nog nooit gezien. In de immens populaire hit-show Lip
sync Battle* playbacken celebrities een nummer naar eigen keuze en battelen ze voor de hoogst haalbare eer.
Iedere maandag t/m vrijdag om 21u00

Andere shows die op Spike te zien zullen zijn:
Coaching Bad: elke zaterdag om 21u00
Framework: elke zondag om 21u00
Frankenfood: elke zaterdag om 21u50
Hungry Investors: elke zondag om 21u50


Maurice Hols, General Manager VIMN Benelux: “Na de VS, de UK en Nederland is België met Vlaanderen het derde/vierde land ter wereld waar wij het merk Spike introduceren. Een geweldige kans. De focus van Spike ligt op het non-lineaire aanbod van onze internationale content. Daarnaast zal het merk Spike een perfecte aanvulling zijn op ons merk,- en doelgroep portfolio met daarin de merken Comedy Central, Nickelodeon en MTV”.

Begin 2016 zal Spike worden uitgebreid met een On Demand Video Platform, waarmee de consument zelf kan bepalen wanneer hij of zij de favoriete Spikeprogrammaʼs wil bekijken. Daarmee wordt voorzien in de behoefte van de doelgroep van 20-49/18 tot 44 jaar om tv-programma's non-lineair te consumeren.


› Gepubliceerd woensdag 30 september 2015 om 14:00 uur door Robrecht Van Goolen




Sterrennieuws © 2008 - 2025
Overnemen van foto's of (gedeelten uit) teksten zonder de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Sterrennieuws is strafbaar. Contacteer ons voor verdere informatie.

Bent u van mening dat u de rechten bezit op materiaal dat gebruikt is op deze website, contacteer ons dan.
Startpagina
Nieuwsoverzicht
Foto's
Over Sterrennieuws
Contacteer ons
RSS Nieuws
Twitter
Flickr
Facebook